انواع کولرهای گازی در مدل های مختلف

09121892705 موبایل
انواع کولرهای گازی

انواع کولرهای گازی در مدل های مختلف کولر گازی پنجره ای، کولر گازی اسپیلیت و کولر گازی های پرتابل طبقه بندی می شوند. مسلما هر کدام از این مدل های کولر گازی دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاص خودشان هستند. به همین دلیل نیز بهتر است بدانید که کدام مدل از کولرها را برای چه موقعیتی استفاده می کنید.

بوش کرج
بوش کرج

همه ما عاشق این هستیم که وقتی از سر کار یا محل تحصیل به منزل بر می‌گردیم بتوانیم در آسایش و آرامش استراحت کنیم، فیلم ببینیم، کتاب بخوانیم و با یکدیگر معاشرت کنیم. اینطور نیست؟!  یکی از لوازم خانگی که نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد راحتی و آسایش دارد، سیستم‌های تهویه مطبوع هستند. اما آیا کاربرد این دستگاه‌ها صرفا ایجاد هوای متعادل است؟ خیر! انواع کولرهای گازی می‌توانند کیفیت زندگی را ارتقا دهند و حتی ایمنی بیشتری ایجاد کنند. وقتی سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی روشن باشد، درب و پنجره منازل بسته می‌ماند، از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌شود، احتمال بروز حملات آسم کاهش می‌یابد، حشرات و انگل کمتر فضایی برای ورود و رشد به منزل پیدا می‌کنند و کیفیت خواب نیز بیشتر می‌شود. اگرچه مزایای سیستم‌های تهویه مطبوع فقط به همین موارد محدود نمی‌شود، اما با همین مقدمه قصد داریم در این مقاله درباره انواع کولرهای گازی صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید. 


اسپلیت کولر گازی

سیستم تهویه مطبوع اسپیلت متشکل از دو واحد است که عموم مردم این نوع کولر را از یونیت‌های داخلی دیواری می‌شناسند که معمولاً به رنگ سفید یا شیری هستند، بین نیم متر تا یک متر عرض دارند و تقریباً دو متر بالاتر از کف اتاق نصب می‌شوند. اما همان‌طور که گفتیم اسپیلت کولر گازی دو واحد دارد که یکی از آن‌ها همین یونیت داخلی است. واحدی که هوای مطبوع را به داخل خانه می‌دمد. واحد بیرونی که معمولا جایی خارج از فضای داخلی نصب می‌شود تا آب اضافی آن خارج شود، موظف است تا گرمای جمع شده از سیستم داخلی را دفع کند. این نوع از انواع کولرهای گازی در برندهای مختلفی تولید و عرضه شده‌اند و انتخاب خوبی برای اتاق خواب، نشیمن، دفاتر کار و فروشگاه‌های کوچک هستند.


کولر گازی‌های پنجره ای

اهمیت یک سیستم تهویه مطبوع وقتی حس می‌شود، که ظهر دم کرده تابستان باشد! به همین دلیل انسان‌ها همواره در پی ساخت لوازمی بودند که کیفیت زندگی را برای خود بهتر کنند. نخستین کولر گازی‌های پنجره‌ای در سال 1930 تولید شدند، اما به علت مصرف بسیار بالایی که داشتند از نسل اول آن‌ها استقبال نشد.
بعد از مدتی کمپانی‌های بزرگ دنیا با هم رقابت کردند تا دستگاه‌هایی سبک‌تر، با پرتاب باد بیشتر و مصرف انرژی کمتر بسازند. اگرچه کولرهای پنجره‌ای برای خنک کردن یک اتاق عالی هستند، با این وجود باز هم این نوع از انواع کولرهای گازی نتوانستند گرمای کل خانه را جذب کنند و به بیرون بکشند. 


مزایای کولر گازی پنجره ای

اگر بخواهیم به مزایای کولر گازی پنجره‌ای بپردازیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
•    برای فضاهای کوچک بسیار عالی و کاربردی است.
•    نگرانی نشت آب در آن‌ها وجود ندارد، زیرا از طریق یک شلنگ در بیرون آب اضافی خارج می‌شود.
•    نصب و راه‌اندازی آن بسیار آسان است.
•    نیاز به شیوه خاصی برای نگهداری ندارد و تعمیر آن نیز آسان است.
•    به‌راحتی قابل حمل است.
•    قیمت ارزان‌تری نسبت به دیگر انواع کولرهای گازی دارد. 

 
معایب کولر گازی پنجره ای

هر چقدر هم که از مزایای این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع بگوییم، نمی‌توانیم بدون در نظر گرفتن معایب کولر گازی پنجره‌ای به برداشت درستی از نوع عملکرد این دستگاه‌ها برسیم. از جمله معایب این نوع سیستم‌های خنک کننده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    متاسفانه احتمال سقوط آن‌ها به علت وزن بسیار سنگین، همیشه وجود دارد.
•    از نظر بصری این نوع کولرها چشم‌انداز جالبی در منازل ندارند.
•    اکثر نمونه‌های این نوع کولر که در بازار موجود است، بسیار پر سر و صدا هستند.
•    نمی‌توانند فضاهای بزرگ را به‌راحتی خنک کنند.
•    اکثر انواع کولرهای گازی پنجره‌ای بسیار پرمصرف هستند. 

انواع کولرهای گازی
کولر گازی‌های پرتابل

امروزه سیستم‌های تهویه مطبوع قابل حمل بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. کولر گازی‌های پرتابل یک سیستم خنک کننده قابل حمل است که برای تهویه مطبوع یک اتاق یک نفره ایده‌آل به نظر می‌رسد. این دستگاه‌ها روی زمین قرار می‌گیرند و به سرعت راه‌اندازی می‌شوند. بیشتر مدل‌های این نوع کولر چرخ‌دار هستند و شما می‌توانید آن‌ها را به اتاق‌های مختلف منتقل کنید. این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع جایگزین بسیار خوبی برای کولرهای پنجره‌ای هستند. انواع کولرهای گازی پرتابل را می‌توان به مدل‌های خود تبخیری، همراه با شلنگ تخلیه یا تخلیه دستی تقسیم‌بندی کرد. از این نوع کولر برای منازل، مغازه‌ها و حتی در سفر می‌توان استفاده کرد.  

انواع کولرهای گازی
اسپلیت‌های مرکزی

اسپیلت‌های مرکزی بهترین انتخاب برای مجتمع‌های بزرگ، ساختمان‌ها، ادارات چند واحده و هتل‌ها هستند. نخستین بار از این سیستم تهویه در ژاپن و در سال 1982 همزمان با گسترش مجتمع‌سازی استفاده شد. این نوع کولرها در سری‌ها و مدل‌های مختلفی تاکنون ساخته و عرضه شده‌اند که انواع آن با علامت اختصاری GHP ,VRV, MULTIV ,VRF شناسایی می‌شوند. همانطور که در توضیح کولر اسپیلت گازی نیز گفته شد، این سیستم‌ها دارای دو واحد هستند که یکی از آن‌ها یونیت داخلی یا همان پنل است و بخش مهم دیگر کمپرسور.
انواع اسپیلت‌های مرکزی دارای یک کمپرسور اسکرال اینورتر هوشمند عظیم با قابلیت تزریق بخار هستند که منبع تغذیه انرژی آن‌ها برق سه فاز و یا گاز شهری است. البته منبع تغذیه بر اساس محیط جغرافیایی و آب و هوا انتخاب می‌شود. این کمپرسورها معمولا در بام ساختمان‌ها و در خنک‌ترین مکان تعبیه می‌شوند تا عملکرد بهتری داشته باشند. واحدهای ساختمان برای هر اتاق و هر فضا، پنلی جداگانه دارند. این نوع از انواع کولرهای گازی نیاز به سرویس دوره‌ای منظم دارند، اما اگر از برندهای مشهور تهیه شوند مصرف انرژی آن‌ها پایین است و دوام بسیار بالایی خواهند داشت.
نتیجه گیری و جمع بندی
انتخاب بهترین نوع کولر برای هر محیطی بستگی به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، فضا یا متراژ ساختمان، هدف استفاده و حتی بودجه موجود دارد. اما در هر حال بهتر است پیش از خرید مزایا و معایب هر نوع کولر را بسنجید و در نهایت معروف‌ترین برند را برای خرید انتخاب کنید تا از مزایای متعدد آن محصول بهره‌مند شوید. نکته مهم دیگر که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید، معتبر بودن فروشنده و اطمینان از اصالت کالاست. برای خرید نقدی و اقساطی انواع کولرهای گازی با بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن کالا می‌توانید از طریق فروشگاه ما اقدام کنید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید