مقایسه کردن انواع کولر گازی پنجره ای با اسپلیت

09121892705 موبایل
مقایسه کولر گازی پنجره ای با اسپلیت ها
بوش کرج
بوش کرج

زمانی که برای خرید انواع کولرهای گازی به فروشگاه ها مراجعه می کنید و یا در وبسایت ها به دنبال یک فروشگاه آنلاین خوب برای خرید می گردید، حتما این نکته را در نظر داشته باشید که چگونه می توانید بهترین کولرهای گازی پنجره ای و یا اسپلیت را خریداری کنید. بسیاری از افراد تصور می کنند که تفاوت بین این دو مدل از کولر صرفا مربوط به ظاهر آن ها می باشد. این موضوع کاملا اشتباه است زیرا کولرگازی های پنجره ای و کولر گازی های اسپیلیت تفاوت های بسیار بیشتری دارند که باید حتما آن ها را در نظر داشته باشید و رعایت کنید تا بهترین نتایج را در این زمینه ها دریافت کنید.

  • مقایسه طراحی کولر گازی پنجره ای با اسپلیت

اولین نکته ای که قرار است مورد بررسی قرار گیرد مربوط به مقایسه ای است که بین طراحی کولر گازی پنجره ای و اسپلیت صورت می گیرد. کولرهای اسپلیت دارای طراحی های جذاب تر و شکیل تری بوده و در موقعیت ها و مکان هایی که نیاز به شیک بودن دارند، استفاده می شوند. این نوع از کولرها از دو بخش اسپلیت و پنل تشکیل می شوند که بخش فن در بیرون ساختمان و بخش پنل نیز داخل ساختمان نصب می شود. اما کولرهای پنجره ای یک تکه بوده و شبیه به مکعب مستطیل هستند. 

مقایسه کولر گازی پنجره ای با اسپلیت

  • مقایسه از نظر تهویه

مورد بعدی که می توانیم مورد بررسی قرار دهیم در خصوص نوع سیستم تهویه ای است که این دو مدل از کولرها دارند. در مقایسه کولر گازی پنجره ای با اسپلیت باید گفت که سیستم تهویه کولرهای اسپلیت بسیار بهتر از کولرهای پنجره ای است. این مدل از کولرها دارای دارای یک سری از فیلترها هستند که هوای بیرون را فیلتر و تصفیه کرده و سپس وارد محیط داخل می کنند. سیستم تهویه هوا در اسپلیت ها نیز به طور کامل قوی تر از کولرهای پنجره ای است و اهمیت زیادی در این حوزه دارد. 

  • مقایسه از نظر میزان سر و صدا

مورد بعدی در خصوص میزان سر و صدایی است که در این نوع از کولرها وجود دارد. به طور کلی اگر محیط کاری و یا محیط اتاق خواب را قرار است در نظر بگیرید و کولر را قرار است در آن محیط نصب کنید، حتما دقت داشته باشید که کولرهای گازی اسپلیتی دارای میزان سر و صدای کمتری هستند و تقریبا به صورت بی صدا کار می کنند. 
این مورد در خصوص کولرهای گازی پنجره ای کمی متفاوت است. این کولرها همیشه دارای سر و صدای زیادی هستند و همین موضوع باعث می شود تا نتوانیم از آن ها در هر محیطی استفاده کنیم. 

  • مقایسه از نظر میزان پرتاب باد

یکی از نکات مهمی که در خنک کردن یک فضا وجود دارد و باید حتما به آن توجه شود، مربوط به مقایسه کردن کولرهای گازی از نظر پرتاب باد می شود. کولرهای گازی پنجره ای معمولا پرتاب باد خوبی ندارند و به همین دلیل نیز نمی توانند یک محیط را به طور کامل و یکنواخت خنک کنند. این در صورتی است که کولرهای گازی اسپلیت به شکل بهتری می توانند پرتاب باد داشته باشند و به همین خاطر نیز می توانند محیط را به صورت یکنواخت خنک کنند. 

  • مقایسه از نظر قیمت

نکته و مورد بعدی مقایسه کردن این مدل از کولرهای گازی از نظر قیمتی است. قیمت هایی که برای کولرهای گازی پنجره ای وجود دارد به طور کلی کمتر از کولرهای گازی اسپیلیتی است. به همین دلیل نیز اگر نمی توانید بودجه زیادی برای این کار صرف کنید و یا نمی توانید هزینه های بالایی را بابت خرید کولرهای اسپیلیتی بپردازید، بهتر است به سراغ کولرهای پنجره ای بروید. 

  • مقایسه از نظر نصب

یکی دیگر از موارد و نکاتی که می توانیم برای مقایسه کولر گازی پنجره ای با اسپلیت استفاده کنیم، مربوط به مقایسه این دو مورد از نظر نصب است. معمولا نصب کردن کولرگازی های پنجره ای کاری بسیار ساده تر و راحت تر می باشد. در واقع اگر کمی در این کار سر رشته داشته باشید خودتان می توانید این کولرها را نصب کنید. این در حالی است که کولرهای گازی اسپلیت را نمی توانید به راحتی نصب کنید و باید حتما از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. 

  • مقایسه از نظر مصرف برق

کولرهای گازی اسپلیت و پنجره ای هر دو برق مصرف می کنند، اما میزان مصرف برق آنها متفاوت است. کولرهای گازی اسپلیت معمولاً کارآمدتر از کولرهای گازی پنجره ای هستند و در نتیجه برق کمتری مصرف می کنند. این به این دلیل است که کولرهای گازی اسپلیت از دو واحد تشکیل شده اند: یک واحد داخلی که در داخل خانه نصب می شود و یک واحد خارجی که در خارج از خانه نصب می شود. 
این طراحی اجازه می دهد تا کولرهای گازی اسپلیت گرما را از خانه شما خارج کنند و آن را به بیرون از خانه منتقل کنند. کولرهای گازی پنجره ای فقط از یک واحد تشکیل شده اند که در داخل خانه نصب می شود، بنابراین آنها نمی توانند گرما را به اندازه کولرهای گازی اسپلیت از خانه شما خارج کنند. 

مقایسه کولر گازی پنجره ای با اسپلیت برای خرید

  • مقایسه از نظر منطقه جغرافیایی

معمولا زمانی که به دنبال خرید و نصب کردن کولرهای گازی هستید، حتما باید به منطقه ای که در آن زندگی می کنید نیز توجه داشته باشید. کولر گازی های پنجره ای برای مناطقی که گرمای هوای زیادی دارند، گزینه بسیار خوبی هستند. به طور مثال در شهرها و استان های جنوبی کشور بهتر است از کولر گازی های پنجره ای استفاده کنید. این در حالی است که در مناطق جغرافیایی بالاتر در کشور می توانید به راحتی از کولر گازی های اسپلیت استفاده کنید. 
کلام پایانی
مقایسه کولر گازی پنجره ای با اسپلیت را از نظر موارد مختلف در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. برای آن که بتوانید به خوبی این دو مدل از کولرهای گازی را به خوبی بازبینی کنید و سپس یکی از این موارد را انتخاب کنید، حتما در نظر داشته باشید که تمامی این موارد را ابتدا بررسی کرده و سپس با توجه به آن که چه بودجه ای دارید و چه هدفی از خرید خود می توانید داشته باشید، خرید خود را انجام دهید. فراموش نکنید که حتما باید فروشگاه مناسبی را برای خرید خود در نظر بگیرید تا در نهایت از خرید خود پشیمان نشوید و به صورت طولانی مدت بتوانید از کولری که خریداری کرده اید، استفاده کنید. 


 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید