معرفی کولر گازی های تروپیکال یا حاره ای

09121892705 موبایل
بررسی انواع کولر گازی تروپیکال یا حاره‌ای چیست؟

کولر گازی تروپیکال مخصوص مناطقی با وضعیت دمای حاره‌ای یا استوایی است. به این مفهوم که می‌تواند در دما‌های خیلی بالا با رطوبت زیاد کار کند. تفاوت این محصول با سایر کولر‌های گازی این است که در ساخت آن از کمپرسور‌های پیشرفته استفاده شده است که می‌تواند در گرمای شدید هم کار کند؛ در حالی که کولر‌های معمولی معمولا در دما‌های بسیار بالا دچار اختلال عملکرد می‌شوند.

یکی دیگر از مزیت‌های کولر گازی حاره‌ای نسبت به کولر‌های معمولی در این است که این نوع دارای سیستم اینورتر است. این سیستم‌ها در بدنه خود دارای یک ترموستات کنترل دما هستند که می‌تواند دمای کولر را متناسب با دمای محیط تنظیم کند. این مسئله از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند و باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.

بوش کرج
بوش کرج

حتما تا به حال در مورد کولر گازی حاره‌ای یا تروپیکال مطالبی شنید‌ه‌اید؛ به خصوص اگر ساکن مناطق گرم و مرطوب کشور باشید. همانطور که می‌دانید دما در بسیاری از نقاط جنوبی و مرکزی ایران بسیار بالاست و مردم مجبور به استفاده از وسایل سرمایشی پرقدرت در فصل‌های گرم سال هستند. یکی از ابزار‌های مناسب برای سرمایش مناطقی که علاوه بر گرما با رطوبت شدید دست و پنجه نرم می‌کنند، کولر گازی تروپیکال است. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا خواهیم شد. 

درباره کولر گازی تروپیکال یا حاره‌ای

همانطور که از اسم محصول پیداست، این نوع کولر گازی مخصوص مناطقی با وضعیت دمای حاره‌ای یا استوایی است. به این مفهوم که می‌تواند در دما‌های خیلی بالا با رطوبت زیاد کار کند. تفاوت این محصول با سایر کولر‌های گازی این است که در ساخت آن از کمپرسور‌های پیشرفته استفاده شده است که می‌تواند در گرمای شدید هم کار کند؛ در حالی که کولر‌های معمولی معمولا در دما‌های بسیار بالا دچار اختلال عملکرد می‌شوند. 
یکی دیگر از مزیت‌های کولر گازی حاره‌ای نسبت به کولر‌های معمولی در این است که این نوع دارای سیستم اینورتر است. این سیستم‌ها در بدنه خود دارای یک ترموستات کنترل دما هستند که می‌تواند دمای کولر را متناسب با دمای محیط تنظیم کند. این مسئله از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند و باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود. 
کولر گازی تروپیکال از مکانیسم وارونگی در طول فعالیت خود استفاده می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا در شروع کار انرژی کمتری صرف شود. به طور کلی با استفاده از کمپرسور تروپیکال می‌توان انتظار داشت که بین 30 تا 50 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی شود. 

ویژگی‌های کولر گازی حاره‌ای
ویژگی‌های خاص این محصولات آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در مناطق گرم و مرطوب یا حاره‌ای تبدیل می‌کند. در زیر برخی از مهمترین ویژگی‌های این محصولات را با هم بررسی می‌کنیم. 
•    مهمترین ویژگی این دستگاه‌ها، طول عمر بالای آن‌هاست. در صورتی که به درستی از آن‌ها استفاده کنید و سرویس‌های دور‌های را به طور منظم انجام دهید، می‌توانید سالیان طولانی از این محصول استفاده کنید. 
•    برخلاف تصور از کولر گازی تروپیکال می‌توان در مناطق معتدل نیز استفاده کرد و به کارگیری آن‌ها تن‌ها به مناطق گرم و مرطوب محدود نمی‌شود. 
•    مهمترین جزء در کولر‌های گازی، کمپرسور به کار رفته در ساخت آن‌هاست. قدرت کمپرسور به نوعی قدرت کولر شما را تعیین می‌کند. به خصوص زمانی که در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید، باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشید. در تهویه مطبوع گرمسیری از کمپرسور‌های پیستونی، کمپرسور‌های اسکرول و کمپرسور‌های چرخشی نوع T3 استفاده می‌شود که از قدرت بالایی برخوردار هستند. 
•    مجهز بودن به رطوبت‌گیر یکی از مهمترین ویژگی‌ها در کولر گازی حاره‌ای است. اگر چه وجود رطوبت به میزان مناسب در هوا می‌تواند برای سلامت انسان مفید باشد، اما رطوبت بیش از حد به خصوص در فصول گرم بسیار آزاردهنده است. خاصیت رطوبت گیر یا DRY یک ویژگی منحصر به فرد است که در کولر‌های تروپیکال به چشم می‌خورد. 
•    همان طور که اشاره کردیم، صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از خواص مهم کولر‌های حاره‌ای است. به این ترتیب شما می‌توانید علاوه بر صرفه جویی در انرژی و هزینه، اثرات مخرب زیست محیطی را نیز کاهش دهید.  


راهنمای خرید کولر گازی تروپیکال

زمانی که تصمیم به خرید یک کولر گازی مناسب برای سرمایش محل کار یا زندگی خود می‌گیرید، لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید را انجام دهید. در ادامه می‌توانید مهمترین نکات در زمان خرید کولر گازی حاره‌ای را مشاهده کنید. 
1.    ابتدا وضعیت آب و هوایی محل زندگی خود را در نظر بگیرید. معمولا نواحی سردسیر احتیاجی به استفاده از این نوع کولر‌ها نخواهند داشت و می‌توانند از مدل‌های با قدرت کمتر نیز استفاده کنند. 
2.    کولر گازی تروپیکال را از نظر میزان مصرف انرژی مورد بررسی قرار دهید. این کار را می‌توانید با استفاده از برچسب انرژی که بر روی محصولات معتبر وجود دارد، انجام دهید. علاوه بر این نکاتی مانند برند سازنده محصول، گارانتی و ضمانت نامه و عواملی از این دست را چک کنید. 
3.    نوع کمپرسور را بررسی کنید. این نوع کولر‌ها معمولا از کمپرسور‌های مختلف استفاده می‌کنند. شما می‌توانید مشخصات کمپرسور مورد نظر را از طریق یک سرچ ساده مورد بررسی قرار دهید. 
4.    ابعاد فضای مربوطه را مورد بررسی قرار دهید. یکی از مهمترین مشخصه‌های هر کولر گازی حاره‌ای، ظرفیت هوادهی محصول است. این مشخصه بیانگر میزان هوادهی کمپرسور در هر دقیقه بر حسب ابعاد محیط است. بنابراین اگر به دنبال خرید یک کولر برای فضای کوچک هستید، کمپرسوری با ظرفیت بالا مناسب شما نخواهد بود. بهتر است در این مورد با فروشنده مشورت کنید. 
5.    قیمت کولر گازی تروپیکال از دیگر عوامل مهمی است که باید در زمان خرید به آن توجه شود. ابتدا باید میزان بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس متناسب با آن بهترین نمونه را انتخاب کنید. 


 

بهترین مناطق برای استفاده از کولر گازی حاره‌ای

دستگاه‌‌های تهویه مطبوع استوایی یا همان کولر‌های تروپیکال که با نام T3 نیز آن‌ها را می‌شناسیم، گزینه مناسبی برای استفاده در مناطق گرمسیری هستند. این محصولات گزینه بسیار مناسبی برای ساکنان مناطق جنوبی ایران هستند. استان‌های بوشهر، بندر عباس، جنوب فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان و... در روز‌های گرم سال دمایی بالا 45 درجه را تجربه می‌کنند. بدیهی است که انواع کولر‌های معمولی نمی‌توانند پاسخگوی نیاز مردم این مناطق باشند. کولر‌های گازی حاره‌ای می‌توانند تا دمای 52 درجه نیز بدون مشکل کار کنند.
در چنین مناطقی معمولاً ظرفیت برودتی به ازای هر متر مربع زیربنای مفید واحد‌های مسکونی و اداری تقریباً بین 600 تا 1000 (btu) و برای محیط‌های تجاری حدود 1200 (btu) در نظر گرفته می‌شود. این نیاز را می‌توان با استفاده از کولر گازی تروپیکال برطرف کرد. علاوه بر این خاصیت رطوبت گیری این کولر‌ها می‌تواند در تعادل دمای هوای محیط بسیار موثر باشد. 

نتیجه گیری و جمع بندی
اگر در مناطق گرمسیر و یا شرجی کشور زندگی می‌کنید، انواع کولر گازی تروپیکال یا حاره‌ای انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. با استفاده از این محصول می‌توانید تابستان را راحت‌تر پشت سر بگذارید و نگران خرابی کولر بر اثر استفاده زیاد نباشید.


 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید